Εργοθεραπευτική Αξιολόγηση

Διαθεσιμότητα:Σε απόθεμα

Η παιδιατρική εργοθεραπεία αξιολογεί τη λειτουργικότητα του παιδιού/ατόμου μέσω σταθμισμένων τεστ αλλά και μέσω κλινικών (δομημένων και μη) παρατηρήσεων έχοντας ως απώτερο στόχο την βελτίωση και την αποκατάσταση των δυσκολιών που μπορεί να εμφανίζει ένα παιδί σε δεξιότητες που αναφέρονται αναλυτικά πιο κάτω.

 

Πιο συγκεκριμένα η εργοθεραπευτική αξιολόγηση περιλαμβάνει:
  • Γενική εικόνα, κοινωνική αλληλεπίδραση, συμπεριφορά.
  • Δεξιότητες λεπτής κίνησης (πρόσληψη, σύλληψη, άφεση, γραφοκινητικές δεξιότητες, οπτικοκινητικός συντονισμός, χειρισμός εργαλείων κοπής, διαχείριση μικροαντικειμένων κλπ.)
  • Δεξιότητες αδρής κίνησης (αμφίπλευρη ολοκλήρωση και διαδοχικότητα, πέρασμα μέσης γραμμής, πλευρίωση, ανεβοκατέβασμα σκάλας, παιχνίδι με μπάλα κλπ.)
  • Αισθητηριακή ρύθμιση και επεξεργασία (ΙΔΙΟΔΕΚΤΙΚΟ-ΑΠΤΙΚΟ-ΑΙΘΟΥΣΑΙΟ-ΟΠΤΙΚΟ-ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ-ΓΕΥΣΤΙΚΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑ).  Αξιολογείται επίσης η στερεογνωσία, η κιναίσθηση, ο προσανατολισμός στο χώρο, η αντίληψη και το σχήμα σώματος.
  • Δεξιότητες οπτικής αντίληψης (οπτική μνήμη-οπτική διαδοχική μνήμη-οπτική διάκριση- οπτική ολοκλήρωση- οπτικός διαχωρισμός 1ου και 2ου πλάνου- σταθερότητα οπτικής μορφής- οπτικοχωρικός προσανατολισμός).
  • Μυϊκός τόνος- Μυϊκή ισχύς – Αντοχή- Ταχύτητα Επεξεργασίας- Καταγραφή- Αντανακλαστικά – Συμμετρία στάσης και σώματος.
  • Πραξία (Ιδεασμός – Κινητικός σχεδιασμός – Εκτέλεση).
  • Αυτοεξυπηρέτηση (Ένδυση- Απόδυση-Σίτιση-Τουαλέτα-Κουμπιά- Κορδόνια-Φερμουάρ κλπ.)
  • Γνωστικές Δεξιότητες (οργάνωση προσοχής-έναρξη και ολοκλήρωση δραστηριοτήτων- επίπεδο διέγερσης- μνήμη-κατηγοριοποιήσεις σειροθετήσεις-ταυτίσεις- προμαθηματικές και μαθηματικές έννοιες –επίλυση προβλήματος- γενικεύσεις κλπ.)